Jehoszua, Jezus, Syn Boży, Słowo, Droga, Prawda, Życie
Strona Główna Artykuły KontaktListopada 23 2024 12:03:55
Nawigacja
Artykuły
Szukaj
Ja i moja rodzina:
Rozdział 16 (cz.2)

CZĘŚĆ 2, ciąg dalszy Rozdziału 16

DziÄ™ki ingerencji Boga otworzyÅ‚y siÄ™ wielkie możliwoÅ›ci poznania, rozumienia i zwiastowania Ewangelii, w odróżnieniu od okresu wczeÅ›niejszego, przed XIX wiekiem, kiedy oficjalny koÅ›cióÅ‚ rzymski siÅ‚Ä… tÅ‚umiÅ‚ wszelkÄ… myÅ›l o niezależnych studiach biblijnych.
„I byli ludzie popaleni wielkim żarem, i bluźnili imieniu Boga, który ma moc nad tymi plagami, a nie upamiÄ™tali siÄ™, by mu oddać chwaÅ‚Ä™.”
(16:8).

SÅ‚udzy papiestwa i koÅ›cióÅ‚ rzymskokatolicki nie opamiÄ™taÅ‚ siÄ™, ogÅ‚osiÅ‚ natomiast, że „wielcy arcykapÅ‚ani - papieże w poprzednich wiekach nie popeÅ‚nili żadnych bÅ‚Ä™dów”.

Mało tego:
- W 1852 roku wprowadzono nabożeÅ„stwo majowe do N.M.P., czyli demonicznej „Królowej Niebios”.
- Pius IX w 1854 roku, ogÅ‚osiÅ‚ dogmat o Niepokalanym PoczÄ™ciu Marii Panny (wbrew Bogu stwierdza, że Maria byÅ‚a bez grzechu, choć SÅ‚owo Boże mówi jasno, że tylko Jehoszua byÅ‚ bez grzechu, tym samym gÅ‚osi, że Bóg skÅ‚amaÅ‚ w Swym SÅ‚owie).
- Piusa IX w 1854 roku stwierdza i ogÅ‚asza, że jedynym zbawiajÄ…cym koÅ›cioÅ‚em jest koÅ›cióÅ‚ katolicki.
- Sobór WatykaÅ„ski I pod przewodnictwem Piusa IX potÄ™piÅ‚ wolność wyboru religii, prasy, odkryć naukowych - niezatwierdzonych przez koÅ›cióÅ‚ katolicki.
Potwierdził także teorię o władzy papieża nad władzami świeckimi w roku 1864.

Jest jeszcze pewna ciekawostka dotyczÄ…ca tamtego okresu (czwarta czasza) o zupeÅ‚nie innym - literalnym podÅ‚ożu, mianowicie druga poÅ‚owa XIX wieku wedÅ‚ug wielu doniesieÅ„ historycznych – to lata wielkich anomalii oraz klÄ™sk żywioÅ‚owych, które dotykaÅ‚y caÅ‚Ä… EuropÄ™.
„Rok 1847 to czas ogromnego gÅ‚odu. Liczne klÄ™ski żywioÅ‚owe, jakie miaÅ‚y miejsce w tym okresie najbardziej dotknęły mieszkaÅ„ców wsi, którzy w bezpoÅ›redni sposób byli uzależnieni od kaprysów aury. Nadmierne upaÅ‚y, czy ulewne deszcze niszczyÅ‚y caÅ‚y wysiÅ‚ek chÅ‚opów” (Åšwiat w wieku XIX).

 

PiÄ…ta czasza. 

„A piÄ…ty wylaÅ‚ czaszÄ™ swojÄ… na tron zwierzÄ™cia; i pogrążyÅ‚o siÄ™ królestwo jego w ciemnoÅ›ciach, i gryźli ludzie z bólu swoje jÄ™zyki". (16:10).
 

DrugÄ… istotnÄ… przemianÄ… w Europie pozostaÅ‚Ä… po WioÅ›nie Ludów, majÄ…cÄ… bezpoÅ›redni i istotny wpÅ‚yw na sytuacjÄ™ PaÅ„stwa KoÅ›cielnego byÅ‚o utrzymanie siÄ™ liberalnej konstytucji w Piemoncie (póÅ‚nocno-zachodnie WÅ‚ochy), gdzie w 1849 roku wÅ‚adzÄ™ objÄ…Å‚ Wiktor Emanuel II, jedyny wÅ‚adcy wÅ‚oski, który nie wyciÄ…gnÄ…Å‚ konsekwencji wobec rewolucjonistów, co wiÄ™cej udzieliÅ‚ schronienia ich towarzyszom z caÅ‚ej Italii. Rozpoczęła siÄ™ przebudowa Piemontu wedÅ‚ug zasad liberalnych, powielajÄ…ca rozwiÄ…zania ustrojowe rewolucji francuskiej i posuwajÄ…ca siÄ™ do antyklerykalizmu.

 

Od Wiosny Ludów drugim pierwszorzÄ™dnym paÅ„stwem wÅ‚oskim dążącym do zjednoczenia Italii byÅ‚ wÅ‚aÅ›nie liberalny Piemont.
Rozpoczęła siÄ™ rywalizacji dwóch modeli paÅ„stwowoÅ›ci: liberalnej i katolickiej, kierujÄ…cych siÄ™ przeciwstawnymi sobie postulatami.

Walka nie rozpoczęła siÄ™ od razu, rzÄ…d turyÅ„ski próbowaÅ‚ skÅ‚onić kuriÄ™ do ustÄ™pstw i przystania na zmianÄ™ statusu koÅ›cioÅ‚a, jednakże Rzym odpowiadaÅ‚ potÄ™pieniem prowadzonej przez Piemontczyków laicyzacji. Wydarzenia w Europie stworzyÅ‚y warunki do ekspansji tylko dla jednej ze stron tego konfliktu.

 

W kwietniu 1860 na Sycylii i w Genui rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ ruch powstaÅ„czy, który popieraÅ‚ powstanie i wyprawÄ™ zbrojnÄ….

Giuseppe Garibaldi 6 maja na dwóch statkach wypÅ‚ynÄ…Å‚ z Genui z „tysiÄ…cem czerwonych koszul”. Po piÄ™ciu dniach wylÄ…dowaÅ‚ w Marsali na Sycylii, gdzie w imieniu Wiktora Emanuela II mianowaÅ‚ siÄ™ dyktatorem. Do jego oddziaÅ‚ów zgÅ‚aszali siÄ™ ochotniczo liczni powstaÅ„cy.

Do koÅ„ca maja po kilku zwyciÄ™stwach Garibaldi zajÄ…Å‚ caÅ‚Ä… wyspÄ™. DziÄ™ki tym akcjom staÅ‚ siÄ™ bohaterem walki o wolność WÅ‚och. UstanowiÅ‚ tymczasowy rzÄ…d i powszechny obowiÄ…zek sÅ‚użby wojskowej. W poÅ‚owie sierpnia już okoÅ‚o 30 000 powstaÅ„ców przebyÅ‚o CieÅ›ninÄ™ MesyÅ„skÄ… i 7 wrzeÅ›nia triumfalnie wkroczyÅ‚o do Neapolu.

Tymczasem od póÅ‚nocy na czele swych wojsk zmierzaÅ‚ Wiktor Emanuel, który uzyskaÅ‚ zgodÄ™ od Napoleona na zajÄ™cie PaÅ„stwa KoÅ›cielnego - Marche i Umbrii.

Garibaldi, stawiajÄ…c wyżej sprawÄ™ zjednoczenia niż swój program spoÅ‚eczny, polegajÄ…cy na rozdzielnictwie ziemi chÅ‚opom oraz ograniczeniu przywilejów arystokracji i kleru, podporzÄ…dkowaÅ‚ siÄ™ Wiktorowi Emanuelowi. 18 lutego 1861 Cavour przeksztaÅ‚ciÅ‚ parlament Sardynii – Piemontu w ogólnowÅ‚oski.

17 marca 1861 parlament oficjalnie proklamowaÅ‚ Królestwo WÅ‚och, Wiktora Emanuela II królem WÅ‚och, z tymczasowÄ… stolicÄ… w Turynie.

 

„I gryźli ludzie z bólu swoje jÄ™zyki” - Pius IX wystosowaÅ‚ wówczas szereg uroczystych protestów:

13 VII, 18 IX i 17 XII. 26 XII, oświadczył, że nie zrzeknie się żadnej z utraconych prowincji.

Image and video hosting by TinyPic

W 1860 roku znaczna część PaÅ„stwa KoÅ›cielnego odpadÅ‚a od Rzymu na korzyść nowopowstaÅ‚ego zjednoczonego Królestwa WÅ‚och.

Image and video hosting by TinyPic

W roku kolejnym 1861 papiestwo utraciÅ‚o terytoria wokóÅ‚ Bolonii, Rawenny, Ankony i Ferrary.




Gdy papież Pius IX stanowczo odmówiÅ‚ zgody na zjednoczenie WÅ‚och, również w Rzymie wybuchÅ‚o powstanie przeciwko jego wÅ‚adzy, które szybko ogarnęło pozostaÅ‚e paÅ„stewka wÅ‚oskie oraz prowincje należące do Austrii - LombardiÄ™ i WenecjÄ™, tak iż papieżowi pozostawiono jedynie Patrymonium Piotrowe, czyli dzisiejsze Lacjum.

Było to ogromne wydarzenie polityczne tamtego okresu.

O antykoÅ›cielnym charakterze ruchu zjednoczeniowego Å›wiadczyÅ‚y dziaÅ‚ania liberalnych polityków w Piemoncie i przyÅ‚Ä…czanych prowincjach: koÅ›cioÅ‚owi odbierano prawa, aresztowano i deportowano biskupa Turynu, a nastÄ™pnie dokonano kasacji zakonów i konfiskaty ich mienia (byÅ‚a to najwiÄ™ksza w historii grabież mienia koÅ›cielnego).
Na czele powstania stanÄ…Å‚ Giuseppe Mazzini i Giuseppe Garibaldi – wróg papiestwa i Austrii.

ZaÅ‚ożone w roku 756 przez Pepina nowego paÅ„stwo - PaÅ„stwo KoÅ›cielne – „Patrimonium Sancti Petri” (ojcowizna Å›w. Piotra), przetrwaÅ‚o do 1870 roku, kiedy to dopeÅ‚niÅ‚a siÄ™ piÄ…ta czasza wylana dokÅ‚adnie na „tron zwierzÄ™cia”, czyli PaÅ„stwo KoÅ›cielne wraz ze stolicÄ… w Rzymie, który w rezultacie również zostaÅ‚ przyÅ‚Ä…czony do WÅ‚och.

 

W tym miejscu należy przypomnieć słowa papieża Piusa IX (1848-1878):

KoÅ›cióÅ‚ jest podporÄ… tronów, gdyż królestwa trwajÄ… za sprawÄ… fundamentu, jakim jest wiara katolicka” (Pius IX, Cuanta cura M. Villefranche, op. cit., s. 379). 

Fundamentem organizacji PaÅ„stwa KoÅ›cielnego byÅ‚a nauka o zgodnoÅ›ci OÅ‚tarza i Tronu, niezmienna w okresie XIX wieku.” (Ostatnie lata i upadek PaÅ„stwa KoÅ›cielnego, Fryderyk Rozen).
 

W encyklice Quanta cura Piusa IX z 8 grudnia 1864 roku czytamy:
„FaÅ‚szywe te i opaczne mniemania powinny zostać wyklÄ™te tym bardziej, że w ogromnej mierze prowadzÄ… one do tego, by doznaÅ‚a przeszkody i zostaÅ‚a usuniÄ™ta owa zbawcza siÅ‚a, jakÄ… KoÅ›cióÅ‚ katolicki z ustanowienia i nakazu swego Boskiego ZaÅ‚ożyciela powinien aż do skoÅ„czenia Å›wiata swobodnie oddziaÅ‚ywać nie tylko na pojedynczych ludzi, lecz także na narody, na ludy i na ich najwyższych rzÄ…dców, i by caÅ‚kowicie wyrugowana zostaÅ‚a owa wzajemna wspólność i zgoda w myÅ›leniu KapÅ‚aÅ„stwa i WÅ‚adzy PaÅ„stwowej, która zawsze okazywaÅ‚a siÄ™ tak pomyÅ›lna i zbawienna dla spraw zarówno Å›wiÄ™tych, jak i cywilnych... Gdy walÄ… siÄ™ oÅ‚tarze, nie mogÄ… ostać siÄ™ trony (Pius, t. I, s. 3).
 

Czy ostatnie zdanie nie komponuje siÄ™ doskonale z treÅ›ciÄ… wersetu dziesiÄ…tego? „A piÄ…ty wylaÅ‚ czaszÄ™ swojÄ… na tron zwierzÄ™cia...”


Image and video hosting by TinyPic

KoÅ„cowe uderzenie trafiÅ‚o w samo serce rzymskiego katolicyzmu.
Nowa wÅ‚adza na wÅ‚oskim póÅ‚wyspie - Królestwo Sardynii, ostatecznie urosÅ‚a do Królestwa WÅ‚och i uderzyÅ‚a w sam tron zwierzÄ™cia. 

Od 1861 roku istnienie PaÅ„stwa KoÅ›cielnego zabezpieczaÅ‚ tylko francuski garnizon, lecz wobec klÄ™sk armii francuskiej na wÅ‚asnym terytorium, garnizon strzegÄ…cy Rzymu zostaÅ‚ odwoÅ‚any, na co tylko czekaÅ‚ rzÄ…d wÅ‚oski. Armia zjednoczonych WÅ‚och wkroczyÅ‚a do paÅ„stwa papieskiego, 20 wrzeÅ›nia 1870 roku wojska piemonckie, dowodzone przez generaÅ‚a CadornÄ™, wtargnęły do Rzymu przez wyÅ‚om w murach miejskich obok bramy zwanej Porta Pia. W ten sposób rozpoczęła siÄ™ okupacja Rzymu, która oznaczaÅ‚a definitywny koniec PaÅ„stwa KoÅ›cielnego.
 

Jego stan faktyczny przypieczÄ™towaÅ‚ plebiscyt, w którym wyborcy z byÅ‚ego PaÅ„stwa KoÅ›cielnego zdecydowali o przyÅ‚Ä…czeniu siÄ™ do WÅ‚och.

 

Piusa IX mógÅ‚ tylko „gryźć z bólu swój jÄ™zyk”:

Nie udzielamy zgody na żadne pojednanie, które w jakiejkolwiek formie naruszaÅ‚oby lub umniejszaÅ‚o nasze prawa, które sÄ… prawami Boga i Stolicy ÅšwiÄ™tej.

Tak, wiÄ™c zjednoczenie Królestwa WÅ‚och (1860), objęło tereny PaÅ„stwa KoÅ›cielnego, a od 1870 roku również Rzym.
„Losy papieskiego Rzymu zostaÅ‚y ostatecznie przesÄ…dzone, 20 wrzeÅ›nia 1870 roku, kiedy na rozkaz wÅ‚oskiego generaÅ‚a Rafaele Cadorny, 50 dziaÅ‚ rozpoczęło ostrzaÅ‚ murów Rzymu, koncentrujÄ…c ogieÅ„ na bramie Piusa (Porta Pia). Gdy w murze powstaÅ‚y wyrwy, siÅ‚y papieskie skapitulowaÅ‚y. Wojska królewskie zajęły caÅ‚e miasto poza obszarem Miasta Leona (Cittá Leonina), a wiÄ™c kompleksem paÅ‚aców, urzÄ™dów oraz ogrodów na terenie Watykanu, otoczonych potężnymi murami, wybudowanymi w IX w. przez papieża Leona.”

„MieszkaÅ„cy Rzymu zdawali sobie sprawÄ™, że miasto raz na zawsze traci swój wyjÄ…tkowy status. PrzestawaÅ‚o być centrum KoÅ›cioÅ‚a, stawaÅ‚o siÄ™ tylko stolicÄ… WÅ‚och. KroplÄ… przelewajÄ…cÄ… kielich papieskiej goryczy byÅ‚ gest Wiktora Emanuela II. Król zajÄ…Å‚ papieskÄ… rezydencjÄ™ na Kwirynale. Okradziony, wydziedziczony i upokorzony Pius IX ekskomunikowaÅ‚ króla i ogÅ‚osiÅ‚ siÄ™ więźniem Watykanu. Do koÅ„ca życia nie opuszczaÅ‚ obszaru zamkniÄ™tego murami Leona.W ten sposób rozpoczęła siÄ™ okupacja Rzymu, która oznaczaÅ‚a definitywny koniec PaÅ„stwa KoÅ›cielnego i wÅ‚adzy Å›wieckiej papieży” (Historia powszechna XIX wieku). 


W 1873 roku podjÄ™to decyzjÄ™ o likwidacji zakonów i konfiskacie ich dóbr, również w Rzymie.
PaÅ„stwo KoÅ›cielne znalazÅ‚o siÄ™ w caÅ‚oÅ›ci pod wÅ‚adzÄ… Wiktora Emanuela (Królestwo WÅ‚och), a upór papieża i jego demonstracja w postaci uznania siÄ™ za więźnia Watykanu (podobnie uczyniÅ‚o trzech nastÄ™pnych papieży) doprowadziÅ‚y po powstania tzw. kwestii rzymskiej, która utrudniaÅ‚a stosunki z WÅ‚ochami aż do 1929 roku, do czasu, kiedy faszystowski dyktator Benito Mussolini i kardynaÅ‚ Pietro Gasparri, watykaÅ„ski sekretarz stanu, zÅ‚ożyli podpisy na miÄ™dzynarodowej umowie, która przeszÅ‚a do historii jako „Pakty LateraÅ„skie”.
Na podstawie Traktatu LateraÅ„skiego powstaÅ‚o nowe, najmniejsze na Å›wiecie paÅ„stwo – PaÅ„stwo WatykaÅ„skie.

I bluźnili Bogu niebieskiemu z powodu swoich bólów i z powodu swoich wrzodów, i nie upamiÄ™tali siÄ™ w swoich uczynkach.” (16:11). 

Nie przestali bluźnić Bogu, na przykÅ‚ad w 1870 roku niemalże równoczeÅ›nie z upadkiem PaÅ„stwa KoÅ›cielnego, ogÅ‚oszono dogmat o nieomylnoÅ›ci papieża.

8 grudnia 1869 roku ponad siedmiuset hierarchów, przybyÅ‚ych z wiÄ™kszoÅ›ci paÅ„stw europejskich, z USA, Kanady, Australii i Ameryki PoÅ‚udniowej rozpoczęło obrady podczas Soboru WatykaÅ„ski I, czego efektem byÅ‚ bluźnierczy dogmat, którego nie odwoÅ‚ali po dziÅ› dzieÅ„ - bluźniÄ…, przywÅ‚aszczajÄ…c sobie atrybuty, które należą jedynie do Boga WszechmogÄ…cego, czyniÄ…c siebie równym Bogu, z czym siÄ™ nie kryjÄ… i co sami potwierdzajÄ…:
Na tej ziemi zajmujemy miejsce Boga WszechmogÄ…cego(Papież Leon XIII, w Encyclical Letter, 20 czerwiec, 1894). 

Papież jest nie tylko reprezentantem Jezusa Chrystusa, ale samym Jezusem Chrystusem, ukrytym za zasÅ‚onÄ… ciaÅ‚a” (The Catholic National, lipiec 1895). 

Papiestwo się nie opamiętało, tym samym głosem, co poprzedni papieże przemawiali kolejni - Leon XIII (1878-1903):
Nigdy nie wolno domagać siÄ™, bronić albo przyznawać wolnoÅ›ci myÅ›li, wolnoÅ›ci prasy, wolnoÅ›ci nauczania, ani też nieróżnicujÄ…cej wolnoÅ›ci religii, jak gdyby wszystko to byÅ‚y prawa, dane czÅ‚owiekowi od natury” (Polityka papieska w XX w., K. Deschner,Uraeus, Gdynia 1997, T.1, s. 301). 

Leon XIII wydaÅ‚ 25 stycznia 1897 roku nowy wykaz ksiÄ…g zakazanych (Index librorum prohibitorum), w którym figuruje także Biblia, jeżeli tÅ‚umaczona jest na jÄ™zyk ojczysty bez imprimatur - specjalnej zgody wÅ‚adz koÅ›cielnych, czyli cenzury. 
W encyklice Immortale Dei pisał:
„Wolność myÅ›lenia i wolność prasy, żadnego nie znajdujÄ…ca wÄ™dzidÅ‚a, nie jest istotnym dobrodziejstwem, którym by siÄ™ cieszyć miaÅ‚o spoÅ‚eczeÅ„stwo, lecz to jest źródÅ‚o wielkiego zÅ‚a (multorum malorum fons et origo)” (K. CzapiÅ„ski, DokÄ…d kler prowadzi PolskÄ™?", Warszawa 1921, s.15). 

Pius XI (1922-1939) mówiÅ‚, że „w paÅ„stwie katolickim nie może być mowy o swobodzie sumienia” (List otwarty do kardynaÅ‚a Gasparriego z 30 maja 1929 roku).

W czasie pontyfikatu Piusa XI, ks. Guerry pisał w Kodeksie Akcji Katolickiej:
„Nie jest dozwolone domagać siÄ™, bronić lub udzielać nieroztropnoÅ›ci myÅ›li, prasy, nauczania, wyznaÅ„, jako praw przyrodzonych ludzkoÅ›ci. Tam, gdzie te swobody sÄ… stosowane, obywatele majÄ… obowiÄ…zek posÅ‚ugiwać siÄ™ niemi i żywić wzglÄ™dem nich takie uczucia, jakie żywi KoÅ›cióÅ‚. (...) Wolność sumienia nie jest dopuszczalna w tem znaczeniu: a) jeÅ›li rozumie siÄ™ przez to, że każdy może wedÅ‚ug wÅ‚asnego uznania i chÄ™ci oddawać lub nie oddawać czci Bogu, b) że co do religii, to niema żadnego obowiÄ…zku wybierać że każdy zależy jedynie od swego sumienia” (Janina Barycka, Stosunek kleru do paÅ„stwa i oÅ›wiaty). 

„W opisywanych osiemdziesiÄ™ciu latach (1790-1870) trudno znaleźć dÅ‚uższy okres caÅ‚kowitej stabilizacji, a jej zakÅ‚ócenia przybieraÅ‚y przeważnie krwawe formy” (Ostatnie lata i upadek PaÅ„stwa KoÅ›cielnego, Fryderyk Rozen). 


Szósta czasza. 

„A szósty wylaÅ‚ czaszÄ™ swojÄ… na wielkÄ… rzekÄ™ Eufrat; i wyschÅ‚a jej woda, aby można byÅ‚o przygotować drogÄ™ dla królów ze wschodu sÅ‚oÅ„ca. (16:12).

Image and video hosting by TinyPic

Eufrat nierozerwalnie wiąże siÄ™ z potÄ™gÄ… turecko – otomaÅ„skÄ… (osmaÅ„skÄ…), która zniszczyÅ‚a Imperium Wschodnio - Rzymskie w 1453 roku na gÅ‚os szóstej trÄ…by Bożej: Uwolnij czterech anioÅ‚ów, którzy sÄ… spÄ™tani nad wielkÄ… rzekÄ… Eufratem.” (Objawienie 9:14). 

Eufrat jest powiÄ…zany z tÄ… potÄ™gÄ…, a zatem oczywiste wydaje siÄ™, że wyschniÄ™cie Eufratu powinno symbolizować upadek Imperium OtomaÅ„skiego i jak siÄ™ okazuje, tak faktycznie jest. 
Choć Turcja osmaÅ„ska (otomaÅ„ska) w drugiej poÅ‚owie XIX wieku utrzymywaÅ‚a jeszcze prawie caÅ‚y PóÅ‚wysep BaÅ‚kaÅ„ski w swym wÅ‚adztwie, to Rosja, „jako królowie ze wschodu sÅ‚oÅ„ca”,wÅ‚aÅ›niew tym wieku przeprowadziÅ‚a kilka kluczowych wojen z TurcjÄ… osmaÅ„skÄ…, które w znacznym stopniu przyczyniÅ‚y siÄ™ do jej upadku.

Wody Eufratu, symbolizujÄ… ludy (paÅ„stwo osmaÅ„skie - Turcja), które miaÅ‚y zasilić „SIÓDMEGO KRÓLA” z 17 rozdziaÅ‚u ksiÄ™gi Objawienia, „
który może tylko na krótko pozostać” (17:10, szczegóÅ‚y podczas omawiania 17 rozdziaÅ‚u), a którym okazaÅ‚a siÄ™ III Rzesza Niemiecka.
Podobna metafora o wyschnięciu rzeki, jako upadku narodu, została użyta wcześniej w stosunku do Egiptu:
„I upadnie Egipcjanom duch w ich piersi, i ich zamysÅ‚ unicestwiÄ™. Wtedy radzić siÄ™ bÄ™dÄ… baÅ‚wanów i zaklinaczy, duchów zmarÅ‚ych i wróżbiarzy. (4) I wydam Egipt w moc srogiego pana, i król potężny bÄ™dzie nad nimi panowaÅ‚, mówi Wszechmocny, Pan ZastÄ™pów. (5) I wycieknÄ… wody Nilu, a Rzeka do cna wyschnie. (6) I bÄ™dÄ… cuchnąć kanaÅ‚y, spÅ‚yciejÄ… i wyschnÄ… rzeki Egiptu, trzcina i sitowie zwiÄ™dnÄ…” (Izajasza 19:4-6). 

Trud rozbijania imperium tureckiego przypadÅ‚ Rosji, która zresztÄ… czyniÅ‚a to systematycznie i skutecznie w kolejnych wojnach rosyjsko-tureckich. PiÄ…ta, przegrana przez TurcjÄ™, wojna z RosjÄ… z lat 1806-12, przyczyniÅ‚a siÄ™ do dalszego znacznego osÅ‚abienia Imperium OsmaÅ„skiego.ZaÅ› w latach 1228-29 rozegraÅ‚a siÄ™ szósta wojna rosyjsko-turecka, zakoÅ„czona również klÄ™skÄ… Turcji. W traktacie pokojowym, zawartym w 1829 roku w Adrianopolu, Rosja przejęła protektorat nad SerbiÄ… i ksiÄ™stwami WoÅ‚oskim i MoÅ‚dawii, zaÅ› niepodlegÅ‚e Królestwo Grecji znalazÅ‚o siÄ™ pod ochronÄ… Wielkiej Brytanii.Siódma wojna miaÅ‚ miejsce w latach 1853-1856 i byÅ‚a jedynÄ… przegranÄ… przez RosjÄ™, a to na skutek zaangażowania siÄ™ Francji i Wielkiej Brytanii w obronie Turcji. W ósmej wojnie rosyjsko-tureckiej z lat 1877-1878 ponownie zwyciężyÅ‚a Rosja, która znów, jak w 1829 roku, podeszÅ‚a w pobliże StambuÅ‚u. Znów mogli go zdobyć, czego nie uczynili ze wzglÄ™du na stanowisko mocarstw zachodnich, ciÄ…gle opowiadajÄ…cych siÄ™ za utrzymaniem imperium tureckiego, a przeciwko hegemoni Rosji we wschodniej części basenu Morza Åšródziemnego. Rosja systematycznie uszczuplaÅ‚a granice paÅ„stwa osmaÅ„skiego. Wówczas ograniczono wielkość BuÅ‚garii, która jednak nadal miaÅ‚a być uzależniona od Turcji, zmniejszono terytorium Serbii i Czarnogóry, jednak przyznajÄ…c im i Rumunii peÅ‚nÄ… niepodlegÅ‚ość. Rosja odzyskaÅ‚a poÅ‚udniowÄ… BesarabiÄ™, BoÅ›nia dostaÅ‚a siÄ™ pod administracjÄ™ Austrii, zaÅ› Turcja utrzymaÅ‚a jeszcze MacedoniÄ™ i AlbaniÄ™” (Historia powszechna XIX wieku). 

Nieco później na BaÅ‚kanach zawiÄ…zaÅ‚ siÄ™ sojusz antyturecki mÅ‚odych paÅ„stw: Serbii, BuÅ‚garii, Grecji i Czarnogóry, które w październiku 1912 roku rozpoczęły wojnÄ™ z TurcjÄ…, która zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ w maju nastÄ™pnego roku klÄ™skÄ… Turcji.
UtraciÅ‚a ona resztÄ™ swych posiadÅ‚oÅ›ci na PóÅ‚wyspie BaÅ‚kaÅ„skim, zatrzymujÄ…c tylko niewielkie europejskie terytorium wokóÅ‚ StambuÅ‚u. Serbia żądaÅ‚a wówczas dostÄ™pu do Adriatyku, a Rosja jÄ… w tym aktywnie popieraÅ‚a…

„Częściowo z powodu porażek w wojnie, w 1917 w Rosji rozgorzaÅ‚a Rewolucja październikowa. Austro-WÄ™gry i Imperium OtomaÅ„skie upadÅ‚y i rozpadÅ‚y siÄ™ na odrÄ™bne narody. Wiele innych paÅ„stw zmieniÅ‚o dotychczasowe granice.” 

Ostateczny rozpad Imperium OsmaÅ„skiego dokonaÅ‚ siÄ™ w 1923 roku po pierwszej wojnie Å›wiatowej, w której Turcja przegraÅ‚a, gdyż wystÄ…piÅ‚a u boku swego jedynego przyjaznego paÅ„stwa europejskiego, to jest II Rzeszy Niemieckiej.
Na szczęście nie przetrwaÅ‚a do momentu utworzenia siÄ™ III Rzeszy… 

Rosja po dziÅ› dzieÅ„ jest spostrzegana, jako paÅ„stwo, które przyczyniÅ‚o siÄ™ do upadku paÅ„stwa osmaÅ„skiego - Turcji, której hegemonia byÅ‚a zwiÄ…zana z gÅ‚osem szóstej trÄ…by (Eufrat).

Ponadto, gdyby nie Rosja, to nie wiadomo jak by siÄ™ sprawy potoczyÅ‚y podczas II wojny Å›wiatowej, kiedy to „
siódmy król” (III Rzesza) próbowaÅ‚ zapanować nad Å›wiatem…
Rosja w dużej mierze przyczyniÅ‚a siÄ™ do upadku tego „króla”. W 1943 (bitwa pod Stalingradem) Armia Czerwona osiÄ…gnęła strategicznÄ… przewagÄ™ i zmusiÅ‚a Niemców nie tylko do wycofania siÄ™ z terytorium ZSRR, ale także z Rumunii, BuÅ‚garii, WÄ™gier, Polski i znacznej części CzechosÅ‚owacji. NastÄ™pnie Armia Czerwona dotarÅ‚a do terytorium Niemiec. 

Pierwsze cztery czasze gniewu Bożego dotknęły królestwa, narody, dynastie, monarchie sÅ‚użące papiestwu oraz samo papiestwo wraz z ich PaÅ„stwem KoÅ›cielnym - znacznie ograniczajÄ…c jego wpÅ‚ywy.
PiÄ…ta czasza zostaÅ‚a wylana wprost na tron "ZwierzÄ™cia" - upadÅ‚o PaÅ„stwo KoÅ›cielne wraz z Rzymem, lecz nadal siÄ™ nie opamiÄ™tali, nie siÄ™gnÄ™li do SÅ‚owa Bożego, zamiast tego intensywnie myÅ›leli jak przywrócić stary porzÄ…dek.
Częściowo im się to udało, podpisując konkordat z faszystowskimi Włochami w 1929 roku oraz nazistowskimi Niemcami w 1933 roku.

Kiedy rzÄ…d wÅ‚oski zawarÅ‚ z Watykanem porozumienie – konkordat (pakty lateraÅ„skie), papież uznaÅ‚ paÅ„stwo wÅ‚oskie, akceptujÄ…ce suwerenność Watykanu. KoÅ›cióÅ‚ katolicki zyskaÅ‚ autonomiÄ™, a nauczanie religii w szkoÅ‚ach i Å›luby koÅ›cielne staÅ‚y siÄ™ obowiÄ…zkowe.

Papiestwo zaczęło siÄ™ podnosić po ostatnim ciosie, zaczeÅ‚o upatrywać w III Rzeszy szansÄ™ na odzyskanie wÅ‚adzy i wpÅ‚ywów…
 
Dlatego przyszedÅ‚ kolejny cios, czyli szósta czasza – Rosja i KOMUNIZM.
Trójkolorowe barwy flagi Rosji znikÅ‚y na rzecz czerwieni w latach 1917-1991.

W 1917 roku heretycy mogli odetchnąć z ulgÄ…. Po prawie 700 latach nowy kodeks prawa kanonicznego koÅ›cioÅ‚a rzymskokatolickiego Codex Iuris Canonici” - znosi tortury!
Duży wpÅ‚yw na decyzjÄ™ miaÅ‚o powstanie komunizmu w Rosji, którego koÅ›cióÅ‚ siÄ™ po prostu przestraszyÅ‚.

Co ciekawe o Józefie Stalinie, urzÄ™dujÄ…cym w latach od 1924 do 1953, zwykÅ‚o siÄ™ mawiać:
„O, Ty, któryÅ› jest jasnym narodów sÅ‚oÅ„cem, Naszych dni sÅ‚oÅ„cem niegasnÄ…cym JaÅ›niej Å›wieci od sÅ‚oÅ„ca. Twa mÄ…drość wszechogarniajÄ…ca”(Aleksiej ToÅ‚stoj), co blisko kojarzy siÄ™ ze sÅ‚owami „królów ze wschodu sÅ‚oÅ„ca”…




 

Tak, jak w 1798 roku antyklerykalna Rewolucja Francuska obaliÅ‚a polityczny wpÅ‚yw papiestwa, tak Rosyjska Rewolucja Październikowa z 1917 roku pozbawiÅ‚a wpÅ‚ywu w Europie Wschodniej koÅ›cióÅ‚ prawosÅ‚awny, a także koÅ›cióÅ‚ katolicki w Europie Å›rodkowo-wschodniej.
„Rewolucja październikowa, czyli bolszewicka w 1917 roku, odniosÅ‚y triumf w KoÅ›ciele, narzucajÄ…c mu swojÄ… ideologiÄ™ politycznÄ…. W nastÄ™pnych latach komunizmu oficjalne życie religijne zamarÅ‚o. W zwiÄ…zku z tym od momentu przejÄ™cia wÅ‚adzy w Rosji po rewolucji październikowej bolszewicy podjÄ™li dziaÅ‚ania, które miaÅ‚y podważyć pozycjÄ™ Rosyjskiego KoÅ›cioÅ‚a PrawosÅ‚awnego, a w dalszej perspektywie doprowadzić do jego caÅ‚kowitej likwidacji. 19 lutego 1919 Rada Komisarzy Ludowych, której przewodniczyÅ‚ WÅ‚odzimierz Lenin, zadekretowaÅ‚a nielegalność posiadania przez Rosyjski KoÅ›cióÅ‚ PrawosÅ‚awny wszelkiego majÄ…tku nieruchomego. WczeÅ›niej, 19 stycznia, rzÄ…d znacjonalizowaÅ‚ majÄ…tek cerkiewny uzyskany przed rewolucjÄ…, jak również zabroniÅ‚ KoÅ›cioÅ‚owi pozyskiwania nowych nieruchomoÅ›ci, zaÅ› 28 stycznia - wszystkie konta bankowe należące do organizacji zwiÄ…zanych z KoÅ›cioÅ‚em” (D. Pospielovsky, The Russian Church under the Soviet regime 1917-1982).

Rezultatem pierwszej rewolucji byÅ‚o spustoszenie poczynione przez sekularyzm na Zachodzie, zaÅ› rezultatem drugiej dÅ‚ugie panowanie komunizmu na Å›rodkowym Wschodzie. Podobnie jak szósta trÄ…ba spowodowaÅ‚a upadek Wschodniego Imperium Rzymskiego (prawosÅ‚awnego), tak szósta plaga spowodowaÅ‚a ogromne spustoszenie w Åšrodkowej oraz Wschodniej Europie.

„(...) ich ofiara, ich osobisty heroizm nie mogÅ‚y siÄ™ stać tarczÄ… dla reszty prawosÅ‚awnego ludu ani dla tej Cerkwi, która od roku 1943 zaczęła wieść ledwie tolerowanÄ…, nieÅ›miaÅ‚Ä… egzystencjÄ™ w warunkach niepewnej i ograniczonej legalnoÅ›ci, a potem ponownie wpadÅ‚a w tryby szaleÅ„czych Chruszczowowskich przeÅ›ladowaÅ„” (Aleksander Sołżenicyn, Rosja w zapaÅ›ci, str.117). 

WÅ‚aÅ›ciwy zmierzch prymatu ZSRR nad paÅ„stwami Europy Åšrodkowo-Wschodniej nastÄ…piÅ‚ wraz z oficjalnym rozwiÄ…zaniem UkÅ‚adu Warszawskiego w 1991 roku, wówczas do dymisji podaÅ‚ siÄ™ prezydent ZSRR, MichaiÅ‚ Gorbaczow. ZakoÅ„czyÅ‚o to istnienie ZwiÄ…zku Socjalistycznych Republik Radzieckich, które ulegÅ‚o rozwiÄ…zaniu na 15 niepodlegÅ‚ych paÅ„stw, z których najwiÄ™kszym, bÄ™dÄ…cym jego sukcesorem, jest Rosja. 

Komunizm byÅ‚ widziany, jako przeciwstawiajÄ…cy siÄ™ antysemityzmowi i koÅ›cioÅ‚owi. To stanowiÅ‚o wymowny kontrast w latach 1930, kiedy to znienawidzeni przez koÅ›cióÅ‚ od wieków Å»ydzi dochodzili do wysokich szczebli wÅ‚adzy i wpÅ‚ywu w ZwiÄ…zku Sowieckim, w którym rzÄ…d ustanowiÅ‚ system wspierajÄ…cy żydowskie szkolnictwo i kulturÄ™.
W Rosji i w Polsce, w krÄ™gach antysemickich jest to dość kontrowersyjna sprawa. CzÄ™sto szafuje siÄ™ hasÅ‚em „żydokomuna”, gdyż panuje niesÅ‚uszna opinia, że to Å»ydzi wymyÅ›lili komunizm i że to oni wprowadzili terror w ZwiÄ…zku Radzieckim – jest to kolejna propaganda koÅ›cioÅ‚a rzymskokatolickiego, którego postawa wobec Å»ydów, mimo prób tworzenia faÅ‚szywych pozorów jest niezmienna do dziÅ›.

Przecież „żydowskie getta” to oryginalny pomysÅ‚ kleru już ze Å›redniowiecza, miejsca takie powstawaÅ‚y nie z powodu jakiegoÅ› widzimisiÄ™ żydowskich mniejszoÅ›ci, lecz z nakazu katolicki hierarchów na przykÅ‚ad papieża PawÅ‚a IV (1555-1559).
Albo pogromy Å»ydów, które regularnie wybuchaÅ‚y, na skutek podjudzania przez katolicki kler, który nastÄ™pnie chÄ™tnie zagarniaÅ‚ ich majÄ…tki.
Z Å»ydów uczynili podludzi w katolickiej Europie, czego bardzo wymownym przykÅ‚adem byÅ‚ fakt stawiania „dyżurnego” Å»yda przed koÅ›cioÅ‚em w okresie Wielkanocnym, aby każdy „porzÄ…dny” katolik po wyjÅ›ciu ze Å›wiÄ…tyni mógÅ‚ go bić, za to, że Å»ydzi zabili Jehoszua… 
Hitler czerpaÅ‚ garÅ›ciami pomysÅ‚y wprost z koÅ›cioÅ‚a rzymskokatolickiego…

ZresztÄ…, co tu dużo mówić, wystarczy dzisiaj zrobić sondÄ™ w polskim spoÅ‚eczeÅ„stwie, a usÅ‚yszymy, kto jest winien na przykÅ‚ad dzisiejszej sytuacji finansowej Å›wiata i Polski. Winni sÄ… Å»ydzi i komuniÅ›ci. To jest pokÅ‚osie propagandy hierarchów katolickich i pozwalajÄ…cego sobÄ… manipulować spoÅ‚eczeÅ„stwa.

Komuniści nie chcieli dzielić się władzą z kościołem i dążyli do zmonopolizowania wpływu na ludzkie umysły.
Komunizm, jako niezdolny do kompromisu z religiÄ…, staÅ‚ siÄ™ wrogiem numer jeden koÅ›cioÅ‚a, w przeciwieÅ„stwie do tyrani i dyktatur zapewniajÄ…cych koÅ›cioÅ‚owi rzymskokatolickiemu odpowiednio wysokÄ… pozycjÄ™ i wpÅ‚ywy, które w zamian miaÅ‚y zapewnionÄ… przychylność tej instytucji, a koÅ›cielni „uczeni” z zapaÅ‚em dorabiali boskÄ… legitymizacjÄ™ „wÅ‚adza pochodzi od Boga” takim systemom wÅ‚adzy.
 

Dlatego oczywiste jest, skÄ…d bierze siÄ™ tak zajadÅ‚a wÅ›ciekÅ‚ość katolików wobec komunizmu… 

Co prawda komunizm, powszechnie i sÅ‚usznie, uznany zostaÅ‚ za system zbrodniczy, mimo gÅ‚oszonych przez jego twórców i przywódców piÄ™knych idei równoÅ›ci, wolnoÅ›ci i powszechnego dobrobytu, jednakże swoich najgorliwszych krytyków znajduje komunizm w szeregach hierarchów i wiernych KoÅ›cioÅ‚a katolickiego. To stamtÄ…d dobiegajÄ… najbardziej emocjonalne i dosadne sÅ‚owa.
Czy jednak to akurat katolicy majÄ… najwiÄ™ksze moralne prawo do tak ostrej krytyki komunizmu i do kryjÄ…cego siÄ™ za tÄ… krytykÄ… poczucia moralnej wyższoÅ›ci?
Cóż takiego zÅ‚ego wystÄ™powaÅ‚o w komunizmie, czego nie spotkalibyÅ›my w historii katolicyzmu? 
 

Komunizm to zaledwie uÅ‚amek tego, co przez wieki wyprawiaÅ‚ koÅ›cióÅ‚ rzymskokatolicki, to zaledwie malutki uÅ‚amek ich czynów, które spadÅ‚y na ich gÅ‚owy… 

Czy w katolicyzmie nie wystÄ™powaÅ‚o ludobójstwo? OczywiÅ›cie, że wystÄ™powaÅ‚o. Pogromy Å»ydów, „nawracanie przez wyrzynanie” pogan czy amerykaÅ„skich Indian, wyprawy krzyżowe, wojny religijne, polowania na heretyków i czarownice, dziaÅ‚alność inkwizycji to tylko niektóre bezsporne przykÅ‚ady masowych zbrodni dokonywanych przez katolików pod sztandarami papiestwa.

Zabijcie wszystkich, Bóg rozpozna swoich” - te sÅ‚owa legata papieskiego Amalrica Arnauda skierowane do krzyżowców przed rzeziÄ… mieszkaÅ„ców Béziers w 1209 roku (okoÅ‚o 20 tysiÄ™cy zamordowanych) do zÅ‚udzenia przypominajÄ… cyniczne wypowiedzi Stalina. Nie byÅ‚ to bynajmniej przypadek odosobniony, w identycznym duchu wystÄ™powali inkwizytorzy, na przykÅ‚ad niemiecki inkwizytor Konrad Dorso (XIII wiek), deklarujÄ…c:
SpaliÅ‚bym i stu niewinnych, gdyby miÄ™dzy nimi znalazÅ‚ siÄ™, choć jeden winny”.


Podobnych mu nigdy nie brakowaÅ‚o, na przykÅ‚ad dla ÅšwiÄ™tego Oficjum (1542-1965) nie stanowiÅ‚o problemu wydanie w 1568 roku wyroku Å›mierci za herezjÄ™ na wszystkich mieszkaÅ„ców zbuntowanych Niderlandów. 

O terrorze komunistycznym, zwÅ‚aszcza w czasach stalinowskich nie ma siÄ™, co rozpisywać. Ale warto wspomnieć, że to katolicyzm jest prekursorem aparatów terroru, jeÅ›li przypomnimy sobie choćby osÅ‚awionÄ… ÅšwiÄ™tÄ… InkwizycjÄ™.
Ta instytucja powoÅ‚ana do Å›cigania wszelkie przejawów nieprawomyÅ›lnoÅ›ci jest idealnie prekursorska wobec policji ideologiczno-politycznych czasów późniejszych.
Powszechne zastraszanie byÅ‚oby niemożliwe bez masowego szpiegostwa i donosicielstwa. Donos bardzo czÄ™sto wystarczaÅ‚, aby dla niewinnej osoby rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ koszmar inkwizycyjnego Å›ledztwa. Bernardo Gui, XIV-wieczny inkwizytor w swojej „KsiÄ™dze inkwizycji” (Practica inquisitionis haeretice pravitatis) nalegaÅ‚ miÄ™dzy innymi by dzieci denuncjowaÅ‚y rodziców i rodzeÅ„stwo… 

Aby kontrolować myÅ›li poddanych komunizm wprowadziÅ‚ szeroko zakrojonÄ… cenzurÄ™. Nie wolno byÅ‚o publikować i rozpowszechniać materiaÅ‚ów niezgodnych z ideologicznymi wytycznymi.
Czy chociaż w tej dziedzinie „religia miÅ‚oÅ›ci" może wykazać siÄ™ wyższoÅ›ciÄ… nad komunizmem? Nie.
Katolicyzm nie tolerowaÅ‚ swobodnego przepÅ‚ywu myÅ›li i odmiennych poglÄ…dów. NajsÅ‚ynniejszym przejawem katolickiej cenzury jest „Indeks ksiÄ…g zakazanych” (Index librorum prohibitorum). ObowiÄ…zywaÅ‚ on od 1559 roku, a zniesiony zostaÅ‚ dopiero przez PawÅ‚a VI w 1966 roku. Wpisywano naÅ„ dzieÅ‚a myÅ›li ludzkiej uznane za groźne dla doktryny katolickiej i wÅ‚adzy koÅ›cioÅ‚a. Jakże, wiÄ™c faÅ‚szywie brzmiaÅ‚y apele hierarchów KoÅ›cioÅ‚a o wolność sÅ‚owa w czasach komunizmu.

„MajÄ…c wiÄ™kszość: przeciw tolerancji, nie majÄ…c jej: za tolerancjÄ… — oto klasyczny katolicyzm po dzieÅ„ dzisiejszy” (K. Deschner). 

Katolicyzm staraÅ‚ siÄ™ (stara) zaszczepić spoÅ‚eczeÅ„stwom swój jedynie sÅ‚uszny Å›wiatopoglÄ…d. SÅ‚uży temu masowa indoktrynacja, zaczynajÄ…ca siÄ™ już w przedszkolach oraz propaganda, która zasadza siÄ™ na kÅ‚amstwie i manipulacji. Zamiast wychowania do wolnoÅ›ci, podporzÄ…dkowanie nieomylnym religijnym autorytetom, zamiast samodzielnoÅ›ci - bierność. 

Jak widzimy, trudno znaleźć jakieÅ› negatywne elementy komunizmu, które nie zaistniaÅ‚yby wczeÅ›niej w katolicyzmie.  

Katolickie pretensje do moralnej wyższoÅ›ci nad „bezbożnym komunizmem” majÄ…, wiÄ™c nikÅ‚e uzasadnienie, a ich wÄ…tpliwÄ… podstawÄ™ stanowi przede wszystkim wiÄ™ksze oddalenie w czasie (choć nie zawsze) zbrodni katolickich niż komunistycznych.
Palenia ludzi na stosach nikt już dziÅ› nie pamiÄ™ta z autopsji, natomiast wywózki na SyberiÄ™ czy UB-eckie katownie sÄ… nadal żywe w pamiÄ™ci starszych pokoleÅ„. 

KoÅ›cióÅ‚ katolicki i inne odÅ‚amy (jego córy), co prawda oficjalnie odcięły siÄ™ dziÅ› od stosowania przemocy i innych haniebnych praktyk, co jednak jest tylko potwierdzeniem stanu faktycznego, mianowicie, tego że papiestwo odrzuciÅ‚o przemoc dopiero, gdy definitywnie straciÅ‚o możliwość jej stosowania.
Istotnie, wielkie to wyrzeczenie.
SÅ‚abi komuniÅ›ci w Rosji, w krajach postkomunistycznych czy w Europie Zachodniej również nie stosujÄ… obecnie terroru. 

Jednak mawiajÄ… omamieni wierni: "przecież koÅ›cióÅ‚ ma tyle dobrych stron"...
Faktycznie... Przecież pobudowaÅ‚ tak wiele wspaniaÅ‚ych baÅ‚wochwalczych Å›wiÄ…tyÅ„, posÄ…gów i obrazów, pociesza strapionych zÅ‚udnymi wizjami poÅ›miertnej szczęśliwoÅ›ci, oferuje swoim wiernym trzech bogów zamiast Jednego, oferuje mnóstwo poÅ›redników do Boga i rozdaje zupÄ™ ubogim.
Czy nie warto zamilczeć o jego zbrodniach wobec tak „wielkich” dokonaÅ„?  

Armagedon. 

I widziaÅ‚em trzy duchy nieczyste jakby żaby wychodzÄ…ce z paszczy smoka i z paszczy zwierzÄ™cia, i z ust faÅ‚szywego proroka; (14) a sÄ… to czyniÄ…ce cuda duchy demonów, które idÄ… do królów caÅ‚ego Å›wiata, aby ich zgromadzić na wojnÄ™ w ów wielki dzieÅ„ Boga WszechmogÄ…cego (15) Oto przychodzÄ™ jak zÅ‚odziej; bÅ‚ogosÅ‚awiony ten, który czuwa i pilnuje szat swoich, aby nie chodzić nago i aby nie widziano sromoty jego. (16) I zgromadziÅ‚ ich na miejscu, które po hebrajsku nazywa siÄ™ Armagedon.”. (16:13-16).

Proces poÅ›piesznego prowadzenia trynitaryzacji religijnej Europy, tak obiecujÄ…co zaawansowany przez gorliwego katolika - Hitlera, zostaÅ‚ nagle przerwany, przez nominalnie ateistycznÄ… ArmiÄ™ CzerwonÄ…, w roku 1945. 

Papiestwo z czasem zrozumiaÅ‚o, że nie osiÄ…gnie swych celów, tym samym sposobem, co dawniej, czyli „ogniem i mieczem”, dlatego przyszedÅ‚ czas na zaÅ‚ożenie maski pokoju i zmianÄ™ taktyki, co najlepiej widać na przykÅ‚adzie II Soboru WatykaÅ„skiego (1962-1965 rok).  

ARMAGEDON = EKUMENIZM.

ApostoÅ‚ Jan nawiÄ…zuje tu do plagi żab, gdyż byÅ‚a ostatniÄ…, jakÄ… magowie faraona podrobili utwierdzajÄ…c naród w zwiedzeniu, którego byli autorami (zobacz 2 Mojżesza 8:7,18).

Trzy żaby wychodzÄ…ce z ust Smoka, Bestii i FaÅ‚szywego Proroka reprezentujÄ… apogeum zwiedzenia - odciÄ…gniÄ™cie ludzi od prawdziwej Ewangelii oraz przyjÄ™cia wiary w trzech bogów, które Apokalipsa utożsamia z gromadzeniem siÄ™ ludzi na miejscu zwanym Armagedon.

Jest to ostatni wielki DUCHOWY BÓJ, wyrażony w symbolu natarczywych, wszÄ™dobylskich żab, które wyobrażajÄ… ostatnie wysiÅ‚ki: 
1.Smoka”, który symbolizuje poganizm, którego esencjÄ… zawsze byÅ‚o i jest wiara w wiÄ™cej niż jednego Boga.
Gdy siÄ™gniemy w najdalszÄ… przeszÅ‚ość to ludzkie cywilizacje zawsze miaÅ‚y koncepcje wielobóstwa, najczęściej zwiÄ…zane z trójcÄ… w różnych postaciach.
Nauka o trójcy zakorzeniona jest w cywilizacji Babilonu, Indii, Chaldei, Fenicji, Egiptu, Rzymu, Skandynawii, Germanii czy u Indian. Jest powszechnÄ… cechÄ… kultów pogaÅ„skich. Koncepcja trójcy poprzez Babilon rozpowszechniÅ‚a siÄ™ na caÅ‚ym Å›wiecie, dlatego też Babilon w Biblii jest symbolem odstÄ™pstwa, a gÅ‚ówny kult Babilonu to trójca, która także poprzez inne religie rozprzestrzeniÅ‚a siÄ™ w Å›wiecie, co zresztÄ… potwierdzajÄ… źródÅ‚a naukowe:
„PlatoÅ„ska Trójca, bÄ™dÄ…ca tylko przedstawieniem starych, potrójnych bóstw pierwotnych ludów, wydaje siÄ™ być racjonalnÄ…, filozoficznÄ… TrójcÄ… atrybutów, dajÄ…cych życie trzem hipostazom lub boskim osobom, nauczanÄ… przez wszystkie koÅ›cioÅ‚y chrzeÅ›cijaÅ„skie...Te koncepcje boskiej Trójcy greckich filozofów (IV w.p.n.e.) mogÄ… być znalezione we wszystkich starożytnych (pogaÅ„skich) religiach.” (Nouveau Dictionnaire Universal vol.2, 1467).

Nimrod byÅ‚ zaÅ‚ożycielem starożytnej babiloÅ„skiej religii (odkrycia archeologiczneHenrego Layarda ukazujÄ… trójkÄ…t równoramienny, wyobrażajÄ…cy trzech równych bogów, którzy Å‚Ä…czÄ… siÄ™ w jednego boga).

Kiedy Cyrus Wielki podbiÅ‚ Babilon, system religijny Babilonu i babiloÅ„ski model kapÅ‚aÅ„stwa powÄ™drowaÅ‚ do Pergamonu, a nastÄ™pnie zostaÅ‚ zaadoptowany w Rzymie, by w ostatecznoÅ›ci być zaadoptowanym przez koÅ›cióÅ‚ rzymskokatolicki.


2.Bestii”, która symbolizuje mocarstwa, ludy i narody, gdyż „zwierzÄ™ta” oznaczajÄ… potÄ™gi tego Å›wiata (Daniela 7:23), religie, które przejęły od smokaTRÓJCĘ i nawoÅ‚ujÄ… do jej przyjÄ™cia, co nazwane zostaÅ‚o w KsiÄ™dze Objawieniaznamieniem bestii”.

Jest to zasada najważniejsza dla prawie wszystkich istniejÄ…cych wyznaÅ„. Jest to zasada wziÄ™ta z Babilonu, która nastÄ™pnie zostaÅ‚a przejÄ™ta miÄ™dzy innymi przez pogaÅ„ski Rzym, który w 12 rozdziale Apokalipsy (wraz z szatanem) byÅ‚ symbolizowany przez smoka. NastÄ™pnie zasada ta z pogaÅ„skiego Rzymu, zostaÅ‚a przekazana narodom Å›redniowiecznej Europy, poprzez sukcesora pogaÅ„skiego Rzymu - koÅ›cióÅ‚ rzymskokatolicki dla którego jest to najważniejszy dogmat, na którym opierajÄ… siÄ™ wszystkie inne nauki tego koÅ›cioÅ‚a.  

Również Å›wieckie narody Å›ciÅ›le wspóÅ‚pracujÄ… w tym temacie. W wywiadzie udzielonym wÅ‚oskiej agencji SIR, Buzek powiedziaÅ‚, że politycy europejscy powinni sÅ‚uchać tego, co ma do powiedzenia taki „czÅ‚owiek wiary i kultury jak Joseph Ratzinger”. DodaÅ‚, że papież jest nie tylko gÅ‚owÄ… paÅ„stwa, ale przede wszystkim zwierzchnikiem KoÅ›cioÅ‚a katolickiego – wspólnoty wierzÄ…cych, która uksztaÅ‚towaÅ‚a EuropÄ™”. 

3.FaÅ‚szywego Proroka”, czyli papiestwo – sÅ‚owo Watykan po Å‚acinie znaczy:
PrzepowiadajÄ…cy przyszÅ‚ość”, natomiast samo sÅ‚owo pochodzi od etruskiego wyrażenia „vatica” lub „vaticum”, oznaczajÄ…cego miejsce, gdzie uprawiano wróżbiarstwo.  Już poczÄ…wszy od II wieku po Chrystusie rejon ten nazwano „Vaticanum”.

WysiÅ‚ki omówionych powyżej podmiotów zdążajÄ… do tego, aby ludzie u kresu istnienia tego Å›wiata przede wszystkim uwierzyli w trzech bogów, których doskonale wyobraża

Komentarze
mieczducha dnia marca 04 2011 11:27:06
Ta notatka otworzyła smiley mi oczy na wiele proroctw, których nie rozumiałem. Wiele z tych wydarzeń myśałem, że są przd nami. To znaczy,że Pan Jezus jest już w drzwiach.Chwała Ojcu w imieniu Pana Jezusa.
Pozdrawiam w Panu.
Mietek
lider dnia marca 04 2011 13:54:25
Ogromnie się raduję słysząc Twoje słowa i dziękuje Bogu za możliwość dzielenia się Słowem ku zbudowaniu, tak aby "radość nasza była zupełna".
Chwała Bogu Ojcu naszemu i Jego Synowi za niesamowite wypełnianie się proroctw Pisma.
Pozdrawiam w Panu Bracie,

Paweł
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 187
Nieaktywowany Użytkownik: 187
Najnowszy Użytkownik: Aga
"A któż może zwyciężyć świat, jeżeli nie ten, który wierzy, że Jezus jest Synem Bożym?" 1 Jana 5:5
... // ...