Jehoszua, Jezus, Syn Boży, Słowo, Droga, Prawda, Życie
Strona Główna Artykuły KontaktListopada 23 2024 08:56:42
Nawigacja
Artykuły
Szukaj
Ja i moja rodzina:
Rozdział 11 (cz.2)
Ciąg dalszy rozdziału 11.


„A gdy już zÅ‚ożą swoje Å›wiadectwo, zwierzÄ™ wychodzÄ…ce z otchÅ‚ani stoczy z nimi bój i zwycięży, i zabije ich. (8) A ich trupy leżeć bÄ™dÄ… na ulicy wielkiego miasta, które w przenoÅ›ni nazywa siÄ™ SodomÄ… i Egiptem, gdzie też Pan ich zostaÅ‚ ukrzyżowany. (9) I patrzeć bÄ™dÄ… ludzie ze wszystkich ludów i plemion, i jÄ™zyków, i narodów na ich trupy przez trzy i pół dnia, i nie pozwolÄ… zÅ‚ożyć ich trupów w grobie. (10) A mieszkaÅ„cy ziemi radować siÄ™ bÄ™dÄ… nimi i weselić siÄ™, i podarunki sobie nawzajem posyÅ‚ać, dlatego że ci dwaj prorocy udrÄ™czyli mieszkaÅ„ców ziemi.” (11:7-10). 

„ZwierzÄ™ wychodzÄ…ce z otchÅ‚ani” w tym przypadku nawiÄ…zuje do Francji, jak omówiÅ‚em to już wczeÅ›niej – zwierzÄ™ta, bestie, symbolizujÄ… imperia, królestwa (Daniela 7).

Rewolucja Francuska pozbawiła papiestwo politycznej mocy już w 1793 roku, przypieczętowując to aresztowaniem samego papieża w 1798 roku.
Rewolucję Francuską symbolizuje antyklerykalna Bestia z Czeluści, która wcześniej uosabiał pogański Rzym pod postacią smoka. 

Generalnie Bestia ma siedem głów (zostaną omówione w kolejnych rozdziałach), które symbolizują systemy władzy używane przez szatana do realizacji jego planów na ziemi.
Siedmiogłowa Bestia przybiera kolor szkarłatny, gdy
wÅ‚adze dopuszczajÄ… siÄ™ „nierzÄ…du z klerem, wówczas jest „BestiÄ… SzkarÅ‚atnÄ…” (Objawienie 17:3), czy bluźniÄ…cÄ… „BestiÄ… z Morza” (Objawienie 13:1).
Natomiast, gdy przybiera charakter antyklerykalny, zwana jest w Apokalipsie „BestiÄ… z CzeluÅ›ci” (Objawienie 11:7, 17:8). 

Przez 42 miesiÄ…ce, czyli 1260 lat, poganie (papiestwo z wÅ‚adzÄ… Å›wieckÄ…) „tratowali” (przeÅ›ladowali) wiernych Jedynemu Bogu i Jego Synowi ludzi (533-1793 i 538-1798).

Dwoje Åšwiadków skoÅ„czyÅ‚o skÅ‚adać Å›wiadectwo „w worach” w 1793 roku, kiedy to wydano zakaz praktykowania religii i zaczÄ™to palić BibliÄ™ przez trzy i pół roku.
„Trupy przez trzy i pół dnia”, opisujÄ… okres trzech i pół roku w latach 1793-1797. 

„W listopadzie 1793 roku komisarze rewolucyjni ubrali osÅ‚a w szaty liturgiczne, obwiesili symbolami chrzeÅ›cijaÅ„skim i dali mu pić wino mszalne. Do jego ogona przywiÄ…zali Stary i Nowy Testament. Powiedli go ulicami Paryża, zaÅ› tÅ‚um utworzyÅ‚ stos z książek do nabożeÅ„stwa, aby je spalić wraz z Pismem ÅšwiÄ™tym wÅ›ród okrzyków radoÅ›ci.” (LeRoy Edwin Froom, The Prophetic Faith of Our Fathers, t. 2, Washington, D.C.: Review and Herald, 1948, s. 738). 

7 listopada 1793 roku biskup Paryża zmuszony zostaÅ‚ do wyparcia siÄ™ „chrzeÅ›cijaÅ„skiej” wiary. W maju nastÄ™pnego roku Zgromadzenie z inicjatywy Robespierre przyjęło ateistycznÄ… rezolucjÄ™ o odrzuceniu wiary w Boga.
Ludzie, których nauczono utożsamiać chrześcijaństwo z okrucieństwem inkwizytorów, obłudą duchownych, intrygami jezuitów z radością odrzucili Boga i Jego Słowo.
Wszystkie kościoły w Paryżu były przymusowo zamykane i chrześcijańska religia została zakazana.
Bóg zostaÅ‚ zastÄ…piony przez „boginiÄ™ Rozumu” a później przez „najwyższÄ… IstotÄ™”.
 

Dwaj świadkowie, Stary i Nowy Testament wydawali się symbolicznie martwi w okresie 1793-1797. 

Francja w owym czasie nazwana jest duchowÄ… „SodomÄ…” ze wzglÄ™du na XVIII-wieczny libertynizm, ateizm oraz uprawianie „duchowego nierzÄ…du” z klerem.
Egiptem” ze wzglÄ™du na panoszÄ…cy siÄ™ tam ucisk. Sama nazwa „Egipt” to po hebrajsku „Micraim”, którego rdzeÅ„ „mecar” znaczy: uciskać, dusić, zwężać.
Dlatego Egipt, który wczeÅ›niej uciskaÅ‚ wybrany naród Izraelski, jest symbolem ucisku i zniewolenia, a także miejscem, gdzie w przenoÅ›ni „krzyżowano Pana”, czyli palono SÅ‚owo (Jana 1:1) Boże, uciskajÄ…c i mordujÄ…c Jego naÅ›ladowców zarówno wówczas, jak i przez kilka wczeÅ›niejszych wieków.  

Nie był to jednak koniec.

Lecz po upÅ‚ywie trzech i pół dnia wstÄ…piÅ‚ w nich duch żywota z Boga i stanÄ™li na nogi swoje, i strach wielki padÅ‚ na tych, którzy na nich patrzyli. (12) I usÅ‚yszeli gÅ‚os donoÅ›ny z nieba, mówiÄ…cy do nich: WstÄ…pcie tutaj! I wstÄ…pili do nieba w obÅ‚oku, nieprzyjaciele zaÅ› ich patrzyli na nich.” (11:11-12). 

W trzy i pół roku po wydaniu zakazu wiary w Boga, przywódcy Rewolucji Francuskiej odwołali go, widząc dewastujący upadek moralności.
Pismo Święte, deptane przez trzy i pół roku w ateistycznej Francji zostało wyniesione, jak nigdy wcześniej.
 

Po 1797 roku, jak grzyby po deszczu, powstawać zaczęły Towarzystwa Biblijne, wydające Pismo Święte w językach narodowych. Jednym z nich było Brytyjskie i Zagraniczne Towarzystwo Biblijne, działające w Polsce od 1814 roku, dzięki któremu większość Polaków miała dostęp do Pisma Świętego jeszcze wtedy, gdy było praktycznie niedostępne w księgarniach świeckich czy katolickich.  

Dwaj świadkowie nie prorokowali dłużej w worach, Pismo Święte można by powiedzieć wzbiło się na wyżyny... 

Zobacz list do zboru w Filadelfii (rozdział 3), gdyż wydarzenia z 11 rozdziału księgi Objawienia to wstęp, początek do tego okresu. Okres filadelfijski, to czas niezwykłego przebudzenia religijnego. Był to okres narodzin wolności słowa i nowoczesnych misji rozpowszechniających Pismo Święte. 

I w tejże godzinie powstaÅ‚o wielkie trzÄ™sienie ziemi, i dziesiÄ…ta część miasta zawaliÅ‚a siÄ™, i zginęło w tym trzÄ™sieniu ziemi siedem tysiÄ™cy ludzi, pozostali zaÅ› przerazili siÄ™ i oddali cześć Bogu niebieskiemu.” (11:13). 

Francja, była jednym z dziesięciu narodów powstałych na gruzach Imperium Rzymskiego (10 rogów bestii), który jako pierwszy oddał swoją armię na usługi papiestwa, a także, jako pierwszy pozbawił papiestwo politycznej mocy, doprowadzając do największej rewolucji w dziejach (trzęsienie ziemi). 

„Nie zapominajmy o karzÄ…cym wymiarze Rewolucji Francuskiej. Jej dewastujÄ…ce rezultaty byÅ‚y sÄ…dem bez precedensu w dziejach ludzkoÅ›ci, sÄ…dem skierowanym przede wszystkim przeciw koÅ›cioÅ‚owi rzymskiemu w reakcji na jego ekscesy...”(LeRoy Edwin Froom, The Prophetic Faith of Our Fathers, t. 2, Washington, D.C.: Review and Herald, 1948, s. 762). 

Drugie "biada" minęło; oto nadchodzi szybko trzecie "biada".” (11:14). 

Te wydarzenia zakończyły drugie biada, trzecie rozpoczęło się faktycznie szybko, gdyż już rok później, to jest w 1798 roku.
Trzecie biada, to siódma trąba, która zawiera siedem czasz gniewu Bożego.


Siódma trąba.
 

„I zatrÄ…biÅ‚ siódmy anioÅ‚; i odezwaÅ‚y siÄ™ w niebie potężne gÅ‚osy mówiÄ…ce: Panowanie nad Å›wiatem przypadÅ‚o w udziale Panu naszemu i PomazaÅ„cowi jego i królować bÄ™dzie na wieki wieków. (16) A dwudziestu czterech starszych, którzy siedzÄ… na tronach swoich przed Bogiem, upadÅ‚o na oblicza swoje i oddaÅ‚o pokÅ‚on Bogu, (17) mówiÄ…c: DziÄ™kujemy ci, Panie, Boże WszechmogÄ…cy, który jesteÅ› i byÅ‚eÅ›, że przejÄ…Å‚eÅ› potężnÄ… wÅ‚adzÄ™ swojÄ… i zaczÄ…Å‚eÅ› panować; (18) i popadÅ‚y w gniew narody, lecz i twój gniew rozgorzaÅ‚, i nastaÅ‚ czas sÄ…du nad umarÅ‚ymi, i oddawanie zapÅ‚aty sÅ‚ugom twoim prorokom i Å›wiÄ™tym, i tym, którzy siÄ™ bojÄ… imienia twego, maÅ‚ym i wielkim, oraz wytracenia tych, którzy niszczÄ… ziemiÄ™. (19) I otworzyÅ‚a siÄ™ Å›wiÄ…tynia Boża, która jest w niebie, i ukazaÅ‚a siÄ™ Skrzynia Przymierza jego w Å›wiÄ…tyni jego; i zaczęło siÄ™ bÅ‚yskać i gÅ‚oÅ›no grzmieć, i przyszÅ‚o trzÄ™sienie ziemi, i spadÅ‚ wielki grad.” (Objawienie 11:15-19).

Przypomnijmy sobie słowa zapisane w szóstym rozdziale, dotyczące szóstej pieczęci:
I widziaÅ‚em, gdy zdjÄ…Å‚ szóstÄ… pieczęć, że powstaÅ‚o trzÄ™sienie ziemi (16) i mówili do gór i skaÅ‚: Padnijcie na nas i zakryjcie nas przed obliczem tego, który siedzi na tronie, (17) i przed gniewem Baranka, albowiem nastaÅ‚ ów wielki dzieÅ„ ich gniewu, i któż siÄ™ może ostać?” (Objawienie 6:12-16). 

Wielkie „trzÄ™sienie ziemi”, które wówczas nastÄ…piÅ‚o, oznaczaÅ‚o upadek starego porzÄ…dku Å›wiata i stworzenia nowego.
Oznaczało koniec prześladowań ze strony pogańskiego Rzymu.
To siÄ™ wydarzyÅ‚o, podczas, gdy Konstantyn I wydaÅ‚ edykt tolerancyjny dla chrzeÅ›cijan w 313 roku i zrobiÅ‚, co tylko możliwe, aby „chrzeÅ›cijaÅ„stwo”, jako religia, staÅ‚o siÄ™ oficjalnÄ… religiÄ… w Imperium.
 

Przypomnijmy sobie również, że podobne zwroty o opiece i panowaniu Bożym wystąpiły zaraz w siódmym rozdziale księgi Objawienia, kiedy mieliśmy przedstawioną wizję zwycięzców - naśladowców Chrystusa (w okresie od I wieku, do 313 roku), którzy wytrwali prześladowania ze strony żydów i pogańskiego Rzymu.

Dlatego też w tym miejscu, podczas wizji siódmego anioÅ‚a z trÄ…bÄ…, wystÄ™puje analogiczna scena – z tÄ… różnicÄ…, że tutaj widzimy koniec starego porzÄ…dku Å›wiata uosabianego w teokratycznych rzÄ…dach PAPIESTWA, które podobnie, jak poprzednio pogaÅ„ski Rzym, przeÅ›ladowaÅ‚o wiernych naÅ›ladowców Chrystusa, aż Rewolucja Francuska wprowadziÅ‚a rozdziaÅ‚ koÅ›cioÅ‚a od paÅ„stwa.

SÅ‚owa te należy jednak przede wszystkim odnieść do powrotu Pana, gdyż trzeba podkreÅ›lić, że gÅ‚os trÄ…by siódmego anioÅ‚a zawiera w sobie „siedem ostatecznych czasz gniewu Bożego”, czyli „trzecie biada” i kiedy gÅ‚os tej trÄ…by siÄ™ dopeÅ‚ni, a nastanie to, kiedy wszystkie czasze zostanÄ… wylane – wówczas faktycznie nastanie KONIEC, a kiedy dokÅ‚adnie to nastÄ…pi wie tylko Bóg Ojciec (Marka 13:32). 

Jedenasty rozdział to praktycznie koniec historycznej chronologii dziejów świata.  

Rozdziały 12, 13, 14, 15 opisują szczegółowo wydarzenia historyczne, poprzedzające wylanie siedmiu czasz gniewu Bożego, które są reakcją na prześladowania i bluźnierstwa przeciw Bogu, a których opis znajdujemy w 16 rozdziale.
Natomiast efekty wylewania tych czasz, jak i precyzyjne wskazówki, na kogo one spadają, znajdujemy w 17 i 18 rozdziale.
Jednakże przed przystÄ…pieniem do opisu „plag”, mamy interwaÅ‚ czasowy (rozdziaÅ‚y od 12 do 15), potrzebny do opisania historycznych wydarzeÅ„, do IDENTYFIKACJI tworów (mocarstw, siÅ‚), które powstawaÅ‚y na przestrzeni dziejów, a które przyczyniÅ‚y siÄ™ do drÄ™czenia, przeÅ›ladowania i zwodzenia dzieci Bożych.

Informacje te były przydatne we wiekach wcześniejszych, po to, aby wierni świadkowie Jehoszua mogli czerpać nadzieję z Pism, proroczo opisujących to, co ich właśnie spotyka i nie poddawali się! Taka identyfikacja jest bardzo przydatna także dziś, abyśmy mogli zrozumieć, kogo dotyczą wydarzenia opisane w poprzednich rozdziałach oraz na kogo były/są wylewane czasze gniewu Bożego w szesnastym rozdziale księgi Objawienia. 

Można też zauważyć, że jest tu też niejako opisane przejście z okresu zboru Sardyjskiego do Filadelfijskiego oraz Laodycejskiego (patrz rozdział 3). 

Czytamy też o otwartej Å›wiÄ…tyni Bożej, gdyż SÅ‚owo Boże przestaÅ‚o być cenzurowane i zakazywane, ale dostÄ™pne dla wszystkich w coraz szybszym, zawrotnym tempie – bÅ‚yski i grzmoty! Ponadto ludzie zyskali swobodÄ™ gÅ‚oszenia SÅ‚owa Bożego (Mateusza 24:14).
Natomiast grad symbolizuje obnażenie ludzkich kłamstw, manipulacji i zła dzięki powszechnie dostępnemu Słowu Bożemu:
„I uczyniÄ… prawo miarÄ…, a sprawiedliwość wagÄ…. Lecz schronienie kÅ‚amstwa zmiecie grad, a kryjówkÄ™ zalejÄ… wody” (Izajasza 28:17).


Paweł Krause
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 187
Nieaktywowany Użytkownik: 187
Najnowszy Użytkownik: Aga
"A któż może zwyciężyć świat, jeżeli nie ten, który wierzy, że Jezus jest Synem Bożym?" 1 Jana 5:5
... // ...